>

Thursday, August 20, 2015

Mencegah atau merawat?

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Bertahun-tahun konsisten dengan suplemen Shaklee, kami sekeluarga jarang sangat berkunjung ke klinik. Setahun sekali kot. Demam, selsema sakit-sakit biasa kanak-kanak boleh dikatakan tak langsung untuk tahun ini. Ini semua bukan kuasa saya atau kuasa Shaklee. Ini atas izin Allah yang memberi kesihatan, alhamdulillah. Tapi, usaha dan ikhtiarnya mesti dari kita. Betul?

Kalau ibu setiap minggu sakit pinggang, tapi tak ikhtiar untuk bekalkan kalsium yang cukup untuk badan, bagaimana Allah nak bagi kesihatan yang baik, betul?
Kalau anak selalu sangat digegaskan ke klinik akibat asthma untuk nebulizer, tapi tak ikhtiarkan cari penawar, bagaimana Allah nak bagi kesihatan yang baik, betul?
Kalau ayah dah sampai diberi amaran kolesterol tinggi dalam tubuh, tapi tak ikhtiarkan cari asbab untuk turunkan kolesterol, bagaimana Allah nak bagi kesihatan yang baik, betul?

Ada kawan-kawan saya yang anti-suplemen. Saya dulu, sebelum cuba Shaklee pun, takla pro suplemen sangat. Selepas merasa kesannya, barulah saya tahu dan sedar, kepentingan pengambilan suplemen dan kepentingan memilih suplemen yang betul.

Harga ubat mungkin naik. Iya lah, dengan peningkatan kos dan macam-macam lagi, harga semua barang terpaksa dinaikkan termasuklah harga ubat-ubatan. Nak tak nak kita terpaksa ambik ubat jika sakit, kan? Tapi, kita sebenarnya ada pilihan untuk mencegah daripada merawat.

Konsisten dengan suplemen yang baik seperti Shaklee, boleh mengurangkan risiko jatuh sakit, dengan izin Allah. Untuk anda yang mempunyai bajet yang rendah, jadikan rutin, mengambil 2 biji multivitamin setiap hari. Tau berapa harganya? Sebiji multivitamin ini harganya tak sampai pun 80sen. Harga pasaran, harga ahli, jauh lebih murah.


Walaupun murah, ni bukan Vitamin Cikai naa.. Ini adalah multivitamin tertua di dunia. Dah 100 tahun unggul di pasaran. InsyaAllah dapat membantu kesihatan yang baik. Jika tak mampu nak beli set-set suplemen, konsisten dengan Vitalea mltivitamin, mudah-mudahan, kita boleh mencegah daripada merawat. 

Untuk kanak-kanak? Ada, Vitalea for Children. Sedap dikunyah. masam-masam manis gitu :)


Kadang-kadang kita terlalu berkira untuk mengekalkan tubuh yang sihat, sehingga kita lupa, kos merawat tubuh yang sakit itu jauh lebih mahal :)

Thanks for reading!



Dapatkan Shaklee anda hari ini? Hubungi saya :)

Salam sayang,
Farihah Abu Kasim / Surijunior
Email : farihah.abukasim@gmail.com
WhatsApp / Telegram / sms : 019 228 2147

No comments: