>

Wednesday, August 31, 2016

Masalah Gastrik & Gestational Diabetes saya telah tamat, Terima Kasih Shaklee !

Assalamualaikum & Salam sejahtera !



Tahukah anda bahawa sakit perut, Loya, Mual, rasa memulas, kembung dan sendawa merupakan tanda-tanda gastrik? Gastrik memang selalu kita dengar kan? Secara semulajadinya, perut kita menghasilkan Asid Hidroklorik yang berfungsi untuk membantu mencernakan makanan. Untuk mempertahankan diri daripada asid yang kuat menghakis ini, lapisan perut kita mengandungi mukosa. Mukosa adalah lapisan pelindung daripada kesan asid tersebut. Gastrik berlaku apabila tiada keseimbangan antara kuantiti asid dan kekuatan lapisan mukosa ini.



Bolehkah gastrik dicegah atau dipulihkan? Mari kita baca perkongsian Puan Natrah di bawah

Dulu, masa saya sekolah rendah sampai sekolah menengah di Sains Machang, sampai masuk matrik di Melaka, sehinggalah masuk U di Bangi, saya menghidap gastrik. Ya Allah, selalu kena gastrik ni. Nak belajar pun tension. Kadang2 nak siapkan asignment, tapi bila gastrik, tak boleh nak berfikir, menulis dengan tenang. Asyik nak marah orang je. Kadang2 sampai kena muntahkan makanan. Supaya angin tu keluar. Seksa sungguh. satu badan merana..

Kawan selalu tanya, "kau kenapa tergolek-golek ni?"

Ha, kawan-kawan tengok pun pelik. Dia tak sakit gastrik, dia tak paham keadaan sakit yang tak nampak ni
Sehinggalah saya kahwin dan beranak 1, saya sembang-sembang tanya sepupu yang jual Shaklee, ada ke produk untuk masalah saya ni? Sepupu cadangkan 1 produk. Namanya Alfalfa. Saya tanya harga, maklumlah, saya ni suri rumah, duit dalam akaun tak berapa banyak. Terkejut bila tau, harganya bawah RM60. Tapi dalam tu ada 330 biji. Murah tu. Terus saya setuju dan bayar. 




Sepupu saya pos, dapat je alfalfa tu, saya terus makan. Bila saya terasa angin nak datang je, terus saya makan alfalfa. Masa tu, saya tak tau khasiat lain alfalfa ni. Hanya untuk angin dan gastrik je tau. Keh keh keh.. Suatu hari, saya tanya lagi sepupu saya ni, macamana nak atasi diabetes masa mengandung? Mengandung anak pertama,  saya ada diabetes, anak ke 2 pun ada juga. Sepupu saya cadangkan ambil ESP. Apa pula ESP ni? Energizing Soy Protein. 
Oooo.. Saya pun mula makan ESP pula. Mula-mula, saya tak lalu nak telan. Bila campur dengan air lain, sedap pulak rasanya. Hahaha. Saya minum setiap hari. Buat sarapan. Yang bestnya, ESP ni bantu untuk cantikkan kulit, bagi tahan lapar, dan bagi tenaga kat badan. Maklumlah saya ni dah jadi ibu. BAnyak tenaga digunakan utk kejar anak. Eh ?!


Saya google2, jumpa banyak testimoni yang katakan ESP ni sembuhkan gastrik. Apa lagi, saya maintain la makan ESP ni. Tak kan gastrik yg dah berpuluh tahun boleh sembuh segera kan....Mesti ambil masa untuk baiki luka2 dalam perut tu. Alhamdulillah, saya sekarang dah tiada masalah gastrik. ESP bantu pulihkan luka-luka dalam perut yang sebabkan gastrik tu. 

Alhamdulillah, saya syukur sangat sebab Allah swt ilhamkan saya ambil produk Shaklee sebab selepas saya consume Shaklee, hidup saya sudah kembali normal macam orang biasa. Kini sudah lebih 2 tahun saya consume Shaklee dan keluarga saya pun semua makan Shaklee untuk jaga kesihatan kami. 

Kenapa pilih merawat, jika kita ada peluang untuk mencegah, bukan ? :)


Suami saya bermula untuk turunkan kolestrol dan asid urik. Anak-anak pula saya berikan untuk maintain kesihatan mereka. Anak-anak saya pantang nampak produk Shaklee. Mesti nak lebih. Nak sikit2 takpa la. Tapi sebab nak lebih tu yang mak pun pening sikit. Wakakaka. 

Jadi saya nak kongsi juga kegembiraan ini dgn orang lain sebab saya pasti uoll pun nk amik Shaklee! Cegah sebelum parah! 

Nak sihat, contact mama saya ok!  011-27016822



-----------------------------
Haaa.. inilah pengakuan daripada Puan Natrah. Natrah ni sepupu saya. Perubahan Natrah sangat ketara selepas konsisten dengan Shaklee. Selain Gastrik dan Diabetes yang lenyap entah ke mana, kulit pun semakin cantik, badan pun semakin langsing. Anda yang berminat untuk lebih sihat atau jana income, boleh PM Puan Natrah di FB nya atau hubungi di  011-27016822

No comments: