>

Tuesday, May 27, 2014

surat permohonan untuk berpoligami dan jawapan isteri

Letih bekerja atau melayan karenah anak-anak dirumah, kita baca cerita ni. Sekadar refreshment dan humor. Lepas baca ni kalau ada yang sedih, jangan layan sedih ye... Moga bahagia dan ceria :)

Razaki Hamid
No 39, Jalan Deda p 9,
Saujana Utama 2,
Sg. Buloh.

Rohana Jalil
No 39, Jalan Dedap 9,
Saujana Utama 2,
Sg. Buloh.


Puan,
PERMOHONAN UTK BERPOLIGAMI

Perkara di atas adalah di rujuk.
2. Sbb utama permohonan ini di lakukan adalah kerana saya ingin melengkapkan kuota yg telah di perutkkan bagi saya. Buat masa ini kuota yg telah di isi cuma 1, memandangkan masih ada 3 kekosongan, eloklah jika dpt di penuhi secepat mungkin. Pihak yg akan mengisi satu kekosongan ini buat masa ini ialah Cik Hana Fazura binti Ramli yg merupakan setiausaha saya di pejabat. Memandangkan komitmen yg beliau tunjukkan di pejabat amat baik, eloklah jika kita masukkan dia bersama kita ddlm organisasi keluarga kita. Kekosongan yg selebihnya akan di isi di masa akan dtg.

3. Utk makluman pihak puan, yg sbenarnya masalah ini telah lama saya fikirkan ttpi memandangkan poket saya yg selalu nipis, terpaksalh saya tangguhkan dulu permohonan ini di samping kurangnye rasa keyakinan utk mengemukakan permohonan ini. Kini, setelah saya dpt mengeluarkn kesemua duit pelaburan ASB saya, saya merasakan kembalinya semangat saya yg telah hilang selama ini.

4. Permohonan ini amat setimpal kerana dgn kedudukan sekarang ia menguntungkan kedua belah pihak & juga pihak ketiga. Selama ini hidup kita bahagia sbb jika tidak, manakan mungkin puan dpt menjdi seperti sekarang. Semua yg puan miliki sudah btambah besar. Kereta besar, rumah besar, rantai besar & pakaian besar. Jika dulu potongan puan seperti gitar, kini sudah bertukar menjadi drum. Oleh itu, sudilah kiranya dpt kita kongsi bersama insan lain kebahagiaan kita ini.

5. Pihak puan juga dpt menikmati faedah dari kelulusan permohonan ini kerana puan akan ttap menikmati apa yg telah puan miliki sekarang dgn waktu bekerja lebih singkat & sistem syif akan di perkenalkan iaitu 1 hari kerja & 1 hari cuti rehat. Waktu bekerja yg selebihnya akan ditampung oleh pihak ketiga. Kebaikan yg puan akan nikmati ialah waktu rehat yg bebas kerana dlm puan bercuti, saya selaku Penyelia tidak akan memantau aktiviti yg puan lakukan. Pd waktu itu saya cuma akan fokus kpd hasil kerja pihak ketiga. Menguntungkan bukan?

6. Segala kerjasama dari pihak puan saya dahulukan dgn ribuan terima kasih. Saya amat berhrp pihak puan dpt meluluskan permohonan saya ini kerana adalah lebih baik jika kita dpt berkongsi kebahagiaan kita ini bersama insan lain. Saya hrp permohonan saya ini di balas dgn senyuman penuh keikhlasan dari pihak puan & tandatangan puan di atas kertas yg saya lampirkan bukannya balingan periuk nasi, pinggan-mangkuk, ketukn senduk & perkara2 yg menyukarkn pihak puan utk melakukannya.

7. Saya hrp puan sudi meluluskan permohonan ini. Hadirkanlah senyumanmu sbgimna ketika kita menyambut orang baru bayi kita kdlm keluarga kita 10 tahun lepas. Situasinya lebih kurang sama dgn masa kini. Kita akan menerima orang baru juga cuma bezanya ialah jika 10 tahun yg lepas kita perlu menjaga & membelainya dgn manja bersama ttapi kali ini, setiap urusan penjagaan & belaian manja akan dlaksanakn oleh saya spenuhnya.

8. Akhir kata, saya hrp permohonn saya ini dpt dibalas secepat mungkin. Semoga kita bersama2 dgn ketiga akan dpt melaksanakan program ini dgn jayanya.

Sekian, Terima Kasih.
"BERKORBAN & BERKONGSI KEBAHAGIAAN LAMBANG RUMAHTANGGA BAHAGIA"

Yg Ikhlas Memohon,
Suamimu...



-------------------------
Ni surat jwpan kpd yg nk tmbah kuota...[\Down]



Kpd:
En. Razaki
Surat dpd pihak tuan adalah dirujuk. Dukacita dimaklumkan, saya menolak permohonan berkenaan dgn hujah2 berikut.

1. Utk makluman pihak tuan, ini bukan kuota bumiputera yg wajib kena penuh. Tambahan kuota ini pastinya menyusahkan pihak tuan di kemudian hari.

2. Pihak saya juga berminat utk mengenali pompuan tak sedar diri tu, mcm dah takda lelaki lain dlm dunia ni. Saya juga bersedia utk 'mencili2kan' pompuan itu dgn pihak tuan sekali pd bila2 masa.

3. Pihak tuan selalu kata tiada duit nak beli itu ini. Tpi nak kahwin punya fasal semua duit simpanan pihak tuan sanggup habiskan. Dulu kata duit ASB tu utk masa depan, rupanya utk bini masa depan.

4. Pihak tuan cakap kata untung dua2 pihak? Cantik muka tuan, ingat niaga barang ke! Sebenarnya pihak tuanlah yg mengaut keuntungan 100% hasil penambahan kuota itu, sdgkan saya tidak mendpt apa2. Oleh itu, saya tidak dpt menerima permohonan yg menguntungkan sebelah pihak ini.

5. Pihak tuan juga sesedap mulut mengata saya tong drum, sdgkan tuan sendiri tu masa mandi kaki pun tak nampak, jln baru 5 langkah dah penat, badan pn dah mcm kungfu panda! Itu pn ada hati nak kahwin lagi konon.

6. Kongsi? Tuan ingat ni kereta ke? Sdgkan tidak berkongsi pun tuan jarang2 'memberi nafkah', inikan pula berkongsi.

7. Kerja syif? Saya ingin menegaskan ini bukan kerja kilang. Tambahan pula dgn 'prestasi kerja' tuan yg kian merosot, saya yakin tuan tidak mampu menjlnkan 'tggjwb' sebgi penyelia dgn berkesan. Saya selaku orang yg diselia oleh pihak tuan amat arif tentang 'prestasi' tuan yg tidak seberapa.

8. Cewah2 nak dibalas dgn senyuman penuh keikhlasan konon, klu tuan berani balik la rumah, kita. Sapa yg nak senyum sapa yg nak meraung.
Oleh itu, permohonan tuan ditolak & utk makluman tuan, pihak saya sudah menyediakan segala peralatn utk 'peperangan', itu pn klu tuan berani utk pulang ke rumah.

Terima kasih,
"SEDIA 'BERPERANG' DEMI RUMAHTANGGA"

Thanks for reading!